Saltón y Jota (gaita) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Nicolás Alonso Muñiz ‹Colás El Formigueru› (Oviedo/Uviéu 1876-1955); recopilación y dixitalización, Héctor Braga Corral. – Héctor Braga Corral (ed.), 1928.
Natural de la Bolgachina (Uviéu), ‹Colás El Formigueru› foi un gaiteru abondo reputáu na época clásica de l'asturianada (1920–1936) qu’amás d’empayolar con sonadía tamién acompañaba asturianaes, mises de gaita y ufría clases privaes na so casa. Hai una anéudota que fala de la so afición pola gaita, cuando me cuntaron dellos familiares sobro un día que, n’habiendo veloriu en casa y siendo elli un guaḥe, metióse nun arcón a chiflar un pocu por una xiblata qu'elli mesmu ficiera. ‹Los Cuatro Ases› pruyeron que grabare con ellos, y dízse que Colás retrucó-yos: «yo nun grabo con facistes».
D’ehí que terminare siendo Marcelino Llamas ‹Marcelo del Fresno› quien ficiera l'acompañamientu d'estos cantantes uvieínos.
Pa quien sí foi acompañante musical habitual foi colos cantantes Prudencio Merino ‹El Polenchu›, de Grau, y Manuel Alonso ‹El Panaderu› (amás d’amigu íntimu d'elli), al qu’acompañó en toles sos grabaciones. Los datos d'esti discu de ‹Colás El Formigueru›, entituláu "Fandango y Contradanza", tienen precisamente un númberu de referencia (182.359b) y matriz (SO 4854) situáu entre les referencies equivalentes de Manuel ‹El Panaderu›. Poro, de xuru que grabó pa la casa Odeón na mesma sesión qu’esti cantó. El 4 de setiembre de 1928 espublizóse una semeya de ‹Colás El Formigueru› nuna prestosa crónica d'Alfonso Camín na revista gráfica Estampa.
1928 / AMT 2024
Maruxina (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Adelina Casielles Suárez, "Dela" (Samartino 1902-2001); grabación y recopilación, Lilián Suárez Casielles. - Careses, Samartino (Siero): Lilián Suárez Casielles (ed.). 1999.
Dela tenía 97 años nel momentu de la grabación que se fizo con un grabador infantil de casete y por ello nun tien buena calidá. Acompaña'l cantar con toques sobre la mesa.
1999-09-26 / AMT 2018-06-20
Lo bolero (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Adelina Casielles Suárez, "Dela" (Vega, Samartino 1902-2001); grabación y recopilación, Lilián Suárez Casielles. - Careses, Samartino (Siero): Lilián Suárez Casielles (ed.). 1999.
Dela tenía 97 años nel momentu de la grabación que se fizo con un grabador infantil de casete y por ello nun tien buena calidá.
1999-09-26 / AMT 2018-06-20
Cantares pal corru y la danza (cantar) (baile) (danza) [grabación sonora] / interpretación, Adelina Casielles Suárez, "Dela" (Vega, Samartino 1902-2001); grabación y recopilación, Lilián Suárez Casielles. - Careses, Samartino (Siero): Lilián Suárez Casielles (ed.). 1999.
Dela interpretó con alguna variación na melodía esta riestra cantares, repitiendo algún varies veces como esti de la ballena:
En el medio de la mar,
suspiraba una ballena
y en el suspiro decía
a morir a Cartagena.
En dellos trata la rivalidá ente La Pola y Noreña. Tenía 97 años nel momentu de la grabación que se fizo con un grabador infantil de casete y por ello nun tien buena calidá. Acompaña'l cantar con toques sobre la mesa.
1999-09-26 / AMT 2018-06-20
El mandilín (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Adelina Casielles Suárez, "Dela" (Vega, Samartino 1902-2001); grabación y recopilación, Lilián Suárez Casielles. - Careses, Samartino (Siero): Lilián Suárez Casielles (ed.). 1999.
Dela tenía 97 años nel momentu de la grabación que se fizo con un grabador infantil de casete y por ello nun tien buena calidá. Acompaña'l cantar con toques sobre la mesa.
1999-09-26 / AMT 2018-06-20
La donzaina, Los pollos ya La Danza (Xipla ya tambor) [grabación sonora] / interpretación, Francisco Rodríguez, “Francisco de Filipón” (La Viliel.la, 1914-1990); grabación y recopilación: Riscar, Comuña pal remanecimientu'l folclor asturianu.– Uvièu (Uvièu), 1984.
Muestra de Instrumentistas Asturianos, entamada por Riscar nel salón d' actos del Museo de Bellas Artes de Asturias n' Uviéu en 1984, presentada por Enrique Bueres, periodista de Radio Asturias-Cadena SER.
De La Danza faense cachos de la entrada, el lazo de los palos ya la salida.
1984-05-08 / AMT 2013-02-24
Muñeira : Yo que nun teño nin cama nin ropa (cantar) (baile) (oral) [grabación sonora] / interpretación, Pilar González, "Pili Mestas" (Las Escolinas, Cangas del Narcea) ; grabación y recopilación, Pedro Pangua, Maribel López Parrondo y José Álvarez. –Sienra (Cangas del Narcea); José Álvarez (ed.), 1983.
La informante dice que es Respingo pero en otra grabación tararea como Respingo una melodía totalmente distinta
1983 / AMT 2001-07-10
Encaneao : EL galán que me ronda (cantar) (baile) (oral) [grabación sonora] / interpretación, Pilar González, "Pili Mestas" (Las Escolinas, Cangas del Narcea) ; grabación y recopilación, Pedro Pangua, Maribel López Parrondo y José Álvarez. –Sienra (Cangas del Narcea); José Álvarez (ed.), 1983.
1983 / 2001-07-10
Jota : En el baile la tienes échale el ojo (Cantar con pandereta) (baile) (oral) [grabación sonora] / interpretación, Pilar González, "Pili Mestas" (Las Escolinas, Cangas del Narcea) ; grabación y recopilación, Pedro Pangua, Maribel López Parrondo y José Álvarez. –Sienra (Cangas del Narcea); José Álvarez (ed.), 1983.
1983-08-24 / 2001-07-10
Son d'arriba (Cantar con pandeiru ya castañuelas) [grabación sonora] / interpretación, María Joaquina y Aurea Rodríguez Álvarez (Vil.lacibrán 1917) ; grabación y recopilación, Maribel López Parrondo y José Álvarez. – Vil.lacibrán (Cangas del Narcea); José Álvarez (ed.), 1981.
1981 / AMT 2001-07-10
Al chiribiribí báilala (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Trinidad Gómez García, “Trini” (Folgueras de Cornás, 1931); grabación y recopilación, Fernando Ornosa, Celia Nieto, Fernando Oyagüez y Eduardo García Salueña (Taller de Músicos de la Fundación Municipal de Cultura, Educación y Universidad Popular de Xixón). – Folgueras de Cornás/Folgueras, parroquia de Bárcena del Monasterio/Bárzana (Tinéu): Fernando Ornosa y Fernando Oyagüez (ed.). 2025.
La grabación se registró en el Estudio de Grabación del Taller de Músicos de Xixón, cuando Trinidad contaba 94 años de edad.
2025-04-24 / AMT 2025-04-24
Al chiribiribí báilala (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Trinidad Gómez García, “Trini” (Folgueras de Cornás, 1931); grabación y recopilación, Fernando Ornosa, Celia Nieto, Fernando Oyagüez y Eduardo García Salueña (Taller de Músicos de la Fundación Municipal de Cultura, Educación y Universidad Popular de Xixón). – Folgueras de Cornás/Folgueras, parroquia de Bárcena del Monasterio/Bárzana (Tinéu): Fernando Ornosa y Fernando Oyagüez (ed.). 2025.
La grabación se registró en el Estudio de Grabación del Taller de Músicos de Xixón, cuando Trinidad contaba 94 años de edad.
2025-04-24 / AMT 2025-04-24
El mandilín (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Trinidad Gómez García, “Trini” (Folgueras de Cornás, 1931); grabación y recopilación, Fernando Ornosa, Celia Nieto, Fernando Oyagüez y Eduardo García Salueña (Taller de Músicos de la Fundación Municipal de Cultura, Educación y Universidad Popular de Xixón). – Folgueras de Cornás/Folgueras, parroquia de Bárcena del Monasterio/Bárzana (Tinéu): Fernando Ornosa y Fernando Oyagüez (ed.). 2025.
La grabación se registró en el Estudio de Grabación del Taller de Músicos de Xixón, cuando Trinidad contaba 94 años de edad.
2025-04-24 / AMT 2025-04-24
Esta polca bien tocada (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Trinidad Gómez García, “Trini” (Folgueras de Cornás, 1931); grabación y recopilación, Fernando Ornosa, Celia Nieto, Fernando Oyagüez y Eduardo García Salueña (Taller de Músicos de la Fundación Municipal de Cultura, Educación y Universidad Popular de Xixón). – Folgueras de Cornás/Folgueras, parroquia de Bárcena del Monasterio/Bárzana (Tinéu): Fernando Ornosa y Fernando Oyagüez (ed.). 2025.
La grabación se registró en el Estudio de Grabación del Taller de Músicos de Xixón, cuando Trinidad contaba 94 años de edad.
2025-04-24 / AMT 2025-04-24
Breve Memoria de Vida de Trinidad Gómez García (Memoria de vida) (oral) [grabación sonora] / interpretación, Trinidad Gómez García, “Trini” (Folgueras de Cornás, 1931); grabación y recopilación, Fernando Ornosa, Celia Nieto, Fernando Oyagüez y Eduardo García Salueña (Taller de Músicos de la Fundación Municipal de Cultura, Educación y Universidad Popular de Xixón). – Folgueras de Cornás/Folgueras, parroquia de Bárcena del Monasterio/Bárzana (Tinéu): Fernando Ornosa y Fernando Oyagüez (ed.). 2025.
La grabación se registró en el Estudio de Grabación del Taller de Músicos de Xixón, cuando Trinidad contaba 94 años de edad.
2025-04-24 / AMT 2025-04-24
Baile del país (trompa) [grabación sonora] / interpretación, Manolo Criado Marentes (L.laciana); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Polca (Instrumental) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Bandina Sones Vieyos, David Varela Blanco, Santi Caleya, Merce Santos y Octavio Trapiella; grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Jota (percusión) [grabación sonora] / interpretación, Pedro Pangua Rivas (Posada de Llanera); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.). 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Doce cascabeles (trompa) [grabación sonora] / interpretación, Francisco María Corredoira (Taramundi); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Media vuelta (Cantar con pandereta) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Obdulia Braña Bueno, "Dulia" (Val.le, Valdés 1913-Madrid 2017); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, Brieves (Valdés); dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Dulia contaba 93 años cuando se rexistró la grabación.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Saltón (baile) (tambor) [grabación sonora] / interpretación, Constantino Suárez Arias, "Costante el de La Carrexa" (La Carrexa, 1919-2018); Oviedo/Uviéu; grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Pericote (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Eva Tejedor; grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Gijón/Xixón: Muséu del Pueblu d'Asturies, Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Jota con tarreñueles (percusión) [grabación sonora] / interpretación, Joaquín Amieva Celorio, "Xuacu Amieva" (El Mazucu, Llanes); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006