Son d'arriba (Cantar con pandeiru ya castañuelas) [grabación sonora] / interpretación, María Joaquina y Aurea Rodríguez Álvarez (Vil.lacibrán 1917) ; grabación y recopilación, Maribel López Parrondo y José Álvarez. – Vil.lacibrán (Cangas del Narcea); José Álvarez (ed.), 1981.
1981 / AMT 2001-07-10
Ramu (Pandeiru ya castañuelas) [grabación sonora] / interpretación, (Cangas del narcea); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
El baile d’arriba (cantar) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Enriqueta Fernández Menéndez (Gillón); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de
la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
Baile del país (cantar con pandeiru ya castañuelas) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Carmen Marentes Álvarez y Manolo Criado Marentes (Vil.lablino); grabación y recopilación, Julio Sánchez Andrade, dixitalización: Roy Rodríguez Arias, cola supervisión del Taller de Músicos de Xixón, de la FMCE y UP . – Fernando Ornosa y Roy Rodríguez (ed.), 2006.
Asoleyáu en DVD en 2006 nel númberu 6 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana, dientro del llibru: La percusión en la música tradicional asturiana de Julio Sánchez Andrade.
2006 / AMT 2006
El baille d'arriba (baile) (cantar con pandeiros) [grabación sonora] / interpretación, Conceyu de Cultura Tradicional Vezos Astures; grabación y recopilación, Conceyu de Cultura Tradicional Vezos Astures. – Mieres del Camín (Mieres): Lilián Suárez Casielles (ed.). Ámbitu, 2007.
Estiéndese por gran parte del suroccidente d’Asturies y norooccidente de Llión, manteniéndose con gran vitalidá hasta prácticamente los nuestros díes, nel conceyu de Cangas del Narcea. Consta de descansu, entrada o respingu y bracéu. L’aparente cenciellez ye engañosa, porque la execución entraña una dificultá grande. Los homes tienen que coordinar “los despuntes” (distintos movimientos de los pies) colos amplios movimientos de los brazos y les muyeres éstos y el constante repique de les castañueles grandes. Acompáñase del pandeiru cuadráu, instrumentu musical que tá íntimamente lligáu a él. Tien una consideración mui alta, perriba de tolos demás bailles.
Asoleyáu en DVD en 2007 nel númberu 9 de la coleición Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana.
2007 / AMT 2007
Jota (Gaita con pandeiros) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Luis Martino (Gaita), Pandeiros: Salomé Álvarez (Cagual.les d'Abaxu, L.laciana 1890 - Buenos Aires 1980), María Vignales (Sieiro, Cibea, Cangas del Narcea) y socios del Cangas bailando; grabación y recopilación, Rosalía Martínez (Cagual.les d'Abaxu, L.laciana 1921 - Buenos Aires 2009). – Buenos Aires (Arxentina): Fernando Ornosa (ed.). 1969.
Nel Cangas de Buenos Aires, los socios y socies facíen llargues fileres pa baillar la jota y el Son d'arriba, nos festexos que se facíen nel Centro.
Susana Markendorf, fía de Rosalía, con una gran vinculación al Centro Cangas del Narcea de Buenos Aires, cedió esta y otres grabaciones a Fernando Ornosa pa la so custodia y espardimientu nel Archivu de la Música Tradicional. Ello fue posible nel añu 2006, cuando Fernando Ornosa espublizó'l, Estudiu del Baille Asturianu na Emigración. Ye de agradecer la collaboración de Susana pa la documentación d'estes grabaciones d'estraordinariu interés.
1969 / AMT 2006-07-25
Careao (Cantar con pandeiros) (baile) [grabación sonora] / interpretación, María Fernández de Álvarez (Cibea, Cangas del Narcea) y grupo infantil del Centro Cangas del Narcea; grabación y recopilación, Rosalía Martínez (Cagual.les d'Abaxu, L.laciana 1921 - Buenos Aires 2009). – Buenos Aires (Arxentina): Fernando Ornosa (ed.). 1969.
Manolo del Campo dirixía al grupu infantil del Centro Cangas del Narcea de Buenos Aires, nos años 60 del sieglu XX.
"Careao" ye'l nome que-y dan a esta pieza nel Centro Cangas del Narcea de Buenos Aires. N'otros llugares de Cangas del Narcea y n'otros conceyos del occidente d'Asturies, recibe nomes como: El cariáu, Los cincomil reales o El don Antonio.
Susana Markendorf, fía de Rosalía, con una gran vinculación al Centro Cangas del Narcea de Buenos Aires, cedió esta y otres grabaciones a Fernando Ornosa pa la so custodia y espardimientu nel Archivu de la Música Tradicional. Ello fue posible nel añu 2006, cuando Fernando Ornosa espublizó'l, Estudiu del Baille Asturianu na Emigración. Ye de agradecer la collaboración de Susana pa la documentación d'estes grabaciones d'estraordinariu interés.
1969 / AMT 2006-07-25
Jota (Gaita con pandeiros) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Luis Martino (Gaita), Pandeiros: Salomé Álvarez (Cagual.les d'Abaxu, L.laciana 1890 - Buenos Aires 1980), María Vignales (Sieiro, Cibea, Cangas del Narcea) y socios del Cangas bailando; grabación y recopilación, Rosalía Martínez (Cagual.les d'Abaxu, L.laciana 1921 - Buenos Aires 2009). – Buenos Aires (Arxentina): Fernando Ornosa (ed.). 1969.
Nel Cangas de Buenos Aires, los socios y socies facíen llargues fileres pa baillar la jota y el Son d'arriba, nos festexos que se facíen nel Centro.
Susana Markendorf, fía de Rosalía, con una gran vinculación al Centro Cangas del Narcea de Buenos Aires, cedió esta y otres grabaciones a Fernando Ornosa pa la so custodia y espardimientu nel Archivu de la Música Tradicional. Ello fue posible nel añu 2006, cuando Fernando Ornosa espublizó'l, Estudiu del Baille Asturianu na Emigración. Ye de agradecer la collaboración de Susana pa la documentación d'estes grabaciones d'estraordinariu interés.
1969 / AMT 2006-07-25
Son d'arriba (Gaita con pandeiros ya castañuelas) (baile) [grabación sonora] / interpretación, Luis Martino (Gaita), Pandeiros: Salomé Álvarez (Cagual.les d'Abaxu, L.laciana 1890 - Buenos Aires 1980), María Vignales (Sieiro, Cibea, Cangas del Narcea) y socios del Cangas bailando y con castañuelas; grabación y recopilación, Rosalía Martínez (Cagual.les d'Abaxu, L.laciana 1921 - Buenos Aires 2009). – Buenos Aires (Arxentina): Fernando Ornosa (ed.). 1969.
Nel Cangas de Buenos Aires, los socios y socies facíen llargues fileres pa baillar la jota y el Son d'arriba, nos festexos que se facíen nel Centro.
Susana Markendorf, fía de Rosalía, con una gran vinculación al Centro Cangas del Narcea de Buenos Aires, cedió esta y otres grabaciones a Fernando Ornosa pa la so custodia y espardimientu nel Archivu de la Música Tradicional. Ello fue posible nel añu 2006, cuando Fernando Ornosa espublizó'l, Estudiu del Baille Asturianu na Emigración. Ye de agradecer la collaboración de Susana pa la documentación d'estes grabaciones d'estraordinariu interés.
1969 / AMT 2006-07-25
Vaqueiradas (cantares con pandeiru) [grabación sonora] / interpretación, Ramona Francos Caballero (Zarréu, Degaña 1925), Celia Francos Caballero (Zarréu, Degaña) y Adelaida Francos Rosón (Zarréu, Degaña 1924); grabación y recopilación, Yolanda Cerra Bada. – Degaña: Fernando Ornosa (ed.), 1982.
Ramona y Celia son hermanes y Adelaida ye la so prima. Tanto Celia como Ramona intervienen tocando la curdión. Nes pieces con pandereta, pandeiru, cantares y diálogos, intervienen les tres, indistintamente. Los temes de la referencia CDIC360YC6 ufiertámoslos pol so interés, magar que la calidá de la grabación nun ye bona.
1982 / AMT 2002-03-03
Ramu (cantar) [grabación sonora] / interpretación, América Álvarez Menéndez (Fonceca 1945) y muyeres d'Escontra’l Raigañu; grabación y recopilación, Escontra'l Raigañu, Asociación Cultural.- Vil.llarín, L.lumés (Cangas del Narcea): Fernando Ornosa (ed.). 1988.
La grabación rexistrose na Casa del Pueblu d’Avilés nun ensayu d’Escontra’l Raigañu.
1988 / AMT 2001-11-19
Báilalo menodito (cantar) (baile de La patada) [grabación sonora] / interpretación, Honorina Riesgo, Norina la Sierra: voz, payel.la , un hombre no identificado: repiqueteos con las manos en la guitarra de Alan Lomax, para imitar el sonido del pandeiru; grabación y recopilación, Alan Lomax. – Modreiros (Miranda): Fernando Ornosa y Judith Cohen (ed.), 1952.
Tema para el acompañamiento de la patada, uno de los bailes característicos en la música tradicional de Modreiros.
Las grabaciones de Alan Lomax (1915-2002) se custodian en The Library of Congress (USA). El Alan Lomax Archive dio una copia digital al Muséu del Pueblu d’Asturies, para su custodia, estudio y divulgación, fruto del cual nace el trabajo publicado en el número 13 de la colección Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana.
1952-11 / AMT 2011-06
Don Antonio está malo (cantar) (Baile) (cariáu) [grabación sonora] / interpretación, Honorina Riesgo; grabación y recopilación, Alan Lomax. – Modreiros (Miranda): Fernando Ornosa y Judith Cohen (ed.), 1952.
Repiqueteos con las manos en la guitarra de Alan Lomax, para imitar el sonido del pandeiru
Las grabaciones de Alan Lomax (1915-2002) se custodian en The Library of Congress (USA). El Alan Lomax Archive dio una copia digital al Muséu del Pueblu d’Asturies, para su custodia, estudio y divulgación, fruto del cual nace el trabajo publicado en el número 13 de la colección Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana.
1952-11 / AMT 2011-06
Mándanme cantar la jota (cantar) (jota) [grabación sonora] / interpretación, Honorina Riesgo, "Norina la Sierra": voz, payel.la , un hombre no identificado: repiqueteos con las manos en la guitarra de Alan Lomax, para imitar el sonido del pandeiru; grabación y recopilación, Alan Lomax. – Modreiros (Miranda): Fernando Ornosa y Judith Cohen (ed.), 1952.
Las grabaciones de Alan Lomax (1915-2002) se custodian en The Library of Congress (USA). El Alan Lomax Archive dio una copia digital al Muséu del Pueblu d’Asturies, para su custodia, estudio y divulgación, fruto del cual nace el trabajo publicado en el número 13 de la colección Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana.
1952-11 / AMT 2011-06
Salga la Geringosa (cantar) (Baile de la Geringosa) [grabación sonora] / interpretación, Honorina Riesgo, Norina la Sierra: voz, payel.la , un hombre no identificado: repiqueteos con las manos en la guitarra de Alan Lomax, para imitar el sonido del pandeiru; grabación y recopilación, Alan Lomax. – Modreiros (Miranda): Fernando Ornosa y Judith Cohen (ed.), 1952.
Las grabaciones de Alan Lomax (1915-2002) se custodian en The Library of Congress (USA). El Alan Lomax Archive dio una copia digital al Muséu del Pueblu d’Asturies, para su custodia, estudio y divulgación, fruto del cual nace el trabajo publicado en el número 13 de la colección Fontes Sonores de la Música Tradicional Asturiana.
1952-11 / AMT 2011-06
Ramu a San Juan (ramu) (cantar) [grabación sonora] / interpretación, Alicia Rodríguez Martínez (pandeiro y voz), Marta Marron Álvarez (pandeiro y voz), Ana Vanesa Uria Rodríguez (castañuelas y voz), Arancha Martínez Vieira (castañuelas y voz); grabación y recopilación Herminia Menéndez de la Torre y Eduardo Quintana Loché. –Gijón/Xixón : Muséu del Pueblu d'Asturies ; Oviedo/Uviéu : Fono Astur, 2005.
Se hace la ofrenda de este ramu el segundo sábado después del 8 de septiembre, aunque San Juan se celebra el 24 de junio.